Visuaalinen ilme

Visuaalinen ilme muodostaa ensivaikutelman brändistäsi. Se erilaistaa kilpailijoista, luo uskottavuutta, tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista ja rakentaa brändimielikuvaa haluttuun suuntaan. Se on yleensä näkyvin osa brändistä asiakkaille ja muille sidosryhmille.

Kaikki lähtee strategiasta

Koska visuaalisen ilmeen suunnittelu lähtee aina strategiasta ja sen tarkoituksena on kilpailijoista erottuminen, lähdemme aina liikkeelle asiakkaan liiketoiminnan ja kohderyhmien ymmärtämisestä. Kartoitamme nykytilanteen ja tavoitteet, tutkimme miten toimialalla tyypillisesti markkinoidaan ja luomme visuaalisen identiteetin, joka erottuu ja perustuu brändin ainutlaatuisiin vahvuuksiin. Huolellinen valmistautuminen varmistaa sen, että työ etenee alusta alkaen oikeaan, tuloksia tuottavaan suuntaan.

Visuaalinen ilme on osatekijöidensä summa

Visuaalisen ilmeen suunnittelussa tarkastellaan yleensä logoa, värimaailmaa, typografiaa, graafisia elementtejä ja kuvamaailmaa yhtenä kokonaisuutena, joista muodostuu brändin visuaalinen identiteetti. Yhden osa-alueen muuttaminen visuaalisessa ilmeessä tarkoittaa yleensä sitä, että myös muut osa-alueet on otettava tarkasteluun. Visuaalista ilmettä kannattaakin tarkastella yhtenä johdonmukaisena kokonaisuutena, joka viestii omalta osaltaan brändille tärkeitä asioita ja arvoja.

Visuaalinen ilme kannattaa aina dokumentoida graafiseksi ohjeistoksi, joka ohjaa markkinointimateriaalien tuotantoa ja varmistaa johdonmukaisen viestinnän läpi kaikkien käytössä olevien kanavien. Usein visuaalisen ilmeen kanssa työskentelee useampi ihminen, jolloin tarvitaan selkeät määritykset siihen kuinka visuaalisen ilmeen elementtejä käytetään ja mitkä ovat suunnittelun periaatteet.

Markkinointimateriaalien suunnittelu

Kun visuaalinen ilme on luotu on aika tuottaa tarvittavat markkinointimateriaalit, kuten verkkosivustot, lomakkeet, myyntiesitykset, uutiskirjeet ja ilmoitukset. Hyvin suunniteltu visuaalinen ilme taipuu joustavasti eri sovelluskohteisiin ja tehostaa markkinoinnin tuotantojen suunnittelua. Kun perusta on kunnossa ja visuaaliset linjaukset selkeitä niin materiaalien tuotanto on kustannustehokasta ja selkeää.

Tarvittaessa teemme myös markkinoinnin tuotannot visuaalisen ilmeen suunnittelun jälkeen ja päivitämme ne esimerkkeinä graafiseen ohjeistoon. Sinun ei siis välttämättä tarvitse etsiä erillistä kumppania markkinointimateriaalien tuotantoon, jos et itse niin halua.

Paljonko visuaalisen ilmeen suunnittelu maksaa?

Visuaalisen ilmeen suunnittelun hintaan vaikuttaa se, onko kyseessä nykyisen ilmeen kirkastus vai suurempi uudistustarve. Arvioimme aina tapauskohtaisesti tarpeen ja teemme siihen soveltuvan ehdotuksen, jossa projektin laajuus ja kustannus tarkennetaan. Tyypillinen visuaalisen ilmeen suunnittelun kustannusraami on 2.000 – 7.000 euroa+alv.

Visuaalisen ilmeen suunnittelun palvelut

  • Logosuunnittelu
  • Typografia
  • Värimaailman suunnittelu
  • Kuvamaailman suunnittelu
  • Graafiset elementit
  • Graafinen ohjeisto
  • Verkkosivuston suunnittelu
  • Myyntiesitykset
  • Lomakkeistot

 

Katso kaikki palvelumme

Haluatko kasvattaa bisnestäsi?
Niin mekin.
Ota yhteyttä.

Ilmoita meille aika, paikka ja varustus niin tulemme paikalle. Kartoitetaan tilanteesi yhdessä, jonka jälkeen kerromme sinulle avoimesti, miten olemme haasteesi kuulleet ja mitä ehdotamme sen ratkaisemiseksi. Se ei sido sinua mihinkään ja on täysin ilmainen.

Jos tiedät mitä jo tarvitset, saat tarjouksemme työstä tämän lomakkeen kautta.